Numerical Simulation of the Geothechnical Effects on Local Scour in Inclined Pier Group with FLow-3D Softaware

Numerical Simulation of the Geothechnical Effects on Local Scour in Inclined Pier Group with FLow-3D Softaware

Authors

Abstract

1 Civil Engineering,Enginnering Faculty,,Univeristy of Qom.Qom.Iran
2 Civil Engineering Department,Engineering Faculty,Islamic Azad University of Lahijan,Iran

교각이 물의 흐름 앞에 위치하면 소용돌이가 형성되고 그 활동으로 교각 주변의 하상 재료가 침식되고 세굴 구멍이 생성됩니다. 기초 깊이와 교각 말뚝이 충분하지 않으면 교량은 실패합니다.

말뚝 캡의 다른 레벨링에서 유동층의 총 전단 응력 연구는 말뚝 캡 위치가 동일할 때 가장 높은 전단 응력이 생성됨을 보여줍니다. 강바닥과 같은 수준; 강바닥보다 낮은 위치에 파일 캡을 설치하여 최대 전단 응력을 감소시킵니다. 

이 경우에 해당하기 때문일 수 있습니다. 교각 그룹 사이의 거리가 증가하고 두 번째 교각의 존재는 교각 그룹의 유량을 감소시키고 한 교각 그룹의 다른 교각은 흐름 패턴 형성에서 두 개의 독립적인 교각으로 작용합니다. 

파일 캡의 다른 레벨링에서 세굴의 최종 길이 방향 단면을 비교함으로써 세굴 깊이의 가장 큰 감소는 에어로포일 모양의 파일 캡에서 발생하며 더 날카로운 노즈와 더 나은 공기 역학적 모양을 가진 파일 캡이 제어하기에 좋은 옵션이라는 결론을 내렸습니다. 말굽 와류를 제거하고 경사 교각 그룹 주변의 세굴 깊이를 줄입니다.

When the bridge piers are located in front of the water flow, vortices are formed against it and due to their activity, the materials of the river bed are eroded around the bridge piers and the scouring hole is created. If the foundation depth and bridge pier piles are insufficient, the bridge will fail.The study of total shear stress in the flow bed at different leveling of the pile caps shows that the highest shear stress is created when the pile cap position is at the same level as the river bed; by installing the pile cap at a lower level than the river bed, the maximum shear stress decreases. This may be due to the fact that in this case, the distance between the pier group increases and the presence of the second pier decreases the flow rate in the pier group and different pier in the one pier group acts as the two independent piers in the formation of the flow pattern. By comparing the final longitudinal sections of the scouring at different leveling of the pile cap, it is concluded that the largest reduction in scouring depth occurs in aerofoil-shaped pile caps and pile caps with the sharper nose and better aerodynamic shapes are good options to control the horseshoe vortices and will reduce the scouring depth around the inclined pier group.

Keywords